Elegance fashion and luxury, Le Club de l élégance

In the history of art, luxury refers to finely crafted works. They are made with very high quality standards and often expensive materials. Therefore, it’s the hallmarks of luxury. Also, Elegance is a rare beauty that contrasts by an apparent simplicity with a majestic presence. This is why elegance, fashion and luxury are main themes of the elegance club.

The very best of luxury and elegance

Our luxury media is dedicated to the best luxury brands


Luxury has always kept the tradition of demanding know-how. Thus, Luxury brands have in common that they offer a high level of service to their customers.

Luxury products are those of the highest quality. Also, the main luxury items are high fashion clothing and accessories such as luxury watches, fine jewelry, and leather goods. But, many markets also have luxury segments. For example, there are luxury cars, yachts, fine wines and spirits, luxury real estate, luxury hotels and business aviation.

What are the most elegant brands on each luxury sector?

We have listed for you the luxury brands that we think are the most elegant.

What are the most beautiful luxury boutiques to visit in the world?

Plan a luxury journey in Geneva ,   Paris ,   Milan ,   London ,   New York ,   California ,   Beverly Hills ,   San Diego ,   Dubai ,   Moscow ,   Singapore ,   Hong Kong ,   Beijing  or  Tokyo

A propos du luxe et de l’élégance


L’élégance est une beauté rare qui contraste par son apparente simplicité, avec une présence pourtant majestueuse.

Le luxe, dans l’histoire de l’art, fait référence à des œuvres finement réalisées, suivant des normes de qualité très élevées.

Aujourd’hui, le luxe conserve cette tradition d’un savoir-faire exigeant. Ainsi, les marques de luxe ont de commun de proposer un haut de niveau de service et de satisfaction à leurs clients.

Les produits de luxe sont ceux dont la qualité est la plus élevée.  Les articles de luxe les plus fréquents sont les vêtements de haute couture et des accessoires comme les montres, les bijoux et la maroquinerie. De nombreux marchés ont également des segments dans le luxe. Comme par exemple, les voitures de luxe, les yachts, les vins d’exception, l’immobilier de prestige, l’hôtellerie de luxe et l’aviation d’affaires.